לקט (ראשון לספטמבר) של עלה במרשתת - עברית של פתיחת שנת הלימודים, קרב ביקורות מזון , ואיך להעביר הרצאה שתיראה ותישמע טוב בלי קשר לתוכנה

לקראת שנת הלימודים המתחדשת, "שמים ילקוט על שכם" - האקדמיה ללשון עברית על המילים ילקוט, תיק ועוד 
לקראת שנת הלימודים

ובמקביל, השבוע האחרון של החופש הגדול ראה חגיגה ביולוגית! (שאיננה קשורה לבתי הספר דווקא, אבל היא בהחלט חגיגה של ידע). הארץ סיפר "בשבוע האחרון ביולוגים הציפו את טוויטר בתמונות של איברי רבייה של בעלי חיים שונים, וזה הפך לשיעור אחד משיעורי הפורנו-ביולוגיה הטובים ברשת".

מה עוד היה לנו ? קרב ביקורות ! כל מי שקרא את הביקורת הנוקבת והמשעשעת של שגיא כהן על המסעדה 
החדשה של מיכל אנסקי  ידע שתבוא תגובה, והנה היא באה באתר 'צועדים על קיבתנו'. בשיח בתגובות יש הצהרה חד-משמעית מטעם האתר המפרסם כי אין זו פרסומת אלא עדות חוויה אישית כטועמים. ובכל זאת, רוב המגיבים סבורים שמדובר כאן בפרסומת גרידא.

מדוע? אולי בגלל ההצהרה "אני לא נמנה בין חובבי הברבוניות ושלל הדגים המטוגנים השלמים, אבל משהו במנה הזו (והידיעה שידה של אנסקי בכל) גרמו לי לטעום בכל זאת ולצאת מאזור הנוחות שלי" ? ההצהרה הזו היא התכתבות ברורה עם הביקורת של שגיא כהן. כהן  נכנס במנה הזו בצורה יוצאת-דופן, וכל מי שיודע כמה שגיא כהן אוהב מנות מהסוג הזה (ראו למשל הגיגיו סביב מנת דגים מטוגנים של אייל שני ב'רומנו') יכול לשער שהוא כנראה מאוד התאכזב. האומנם יציאה מאיזור הנוחות יחד עם ציון 8 הן תגובת-נגד הולמת ?

אבל למה לעצור כאן? הבה נקרא יחד את הקטע הבא: "המנה שהכי הסתקרנתי לטעום היא מנת הפסטה אורקטי עם ריקוטה ולימון (61 שקלים). את המנה הזו הכנתי אינספור פעמים בבית לאחר שנגלתי אל המתכון בספר המתכונים של מיכל....המנה הייתה מושלמת! אם יש חיסרון אחד שאני צריך לנקוב הוא העובדה שהיא מגיעה בטמפרטורת החדר, ואני מעדיף מנות עיקריות חמות. המנה מאד לימונית וככל הנראה לא תהפוך להיות קונצנזוס המסעדה שכן הטעם שלה קצת רדיקאלי ופחות מיינסטרימי. הפסטה להפתעתי הגיעה רכה מאד ורחוקה מלהיות אל –דנטה אבל מה שחשוב הוא המכלול. לימון, קציפת ריקוטה, אספרגוס – מה עוד יכול האדם לבקש? ציון: 9."

האומנם מבקר מסעדות שמכבד את עצמו ייתן ציון 9 למנת פסטה שהגיעה רכה מאוד ?!? ואיך אפשר לדבר על מושלמות ורגע אחרי זה למנות במנה 3 חסרונות?!? טמפרטורה, לימוניות ופסטה שהוכנה לא נכון ?
אז אני השתכנעתי בנוגע לטיבה של התגובה. אולי היה כדאי שבצועדים על קיבתנו יערכו את הפרסומות בצורה משכנעת יותר ?

ומקרב אחד לקרב אחר לגמרי. שדה גז ענקי התגלה במצרים. מעניין במיוחד היה לראות את ההתפתלות של ישראל היום סביב הנושא. מה תעשה הממשלה כשהצידוק הבטחוני-אסטרטגי נמשך תחת רגליה? איזה תירוצים נשמע עכשיו לגבי נחיצותו של מתווה הגז הפרו-טייקוני שמקדמת ממשלתנו ? ימים יגידו.


מצחיק בטירוף, אבל גם מדגים את החוכמה הישנה של קנקן ותוכנו... 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סיום

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

150 שנה להולדתו של יוסף מרקו ברוך